6 novembra, 2024

AkoZarobiť.sk

Ako zarobiť, ušetriť a zhodnotiť peniaze…

Ako Na Web Priviesť Návštevnosť Cez Reklamu

V prípade že potrebujete na váš web priviesť cielených návštevníkov rýchlo, môžete použiť platenú propagáciu. Platená propagácia znamená, že návštevnosť privádzate na webstránku z platených zdrojov.

Tu sú najlepšie spôsoby:

PPC, alebo CPM reklama

PPC (Pay Per Click) je reklama pri ktorej platíte za každého navštevníka, respektíve za každý klik na vašu reklamu. Narozdiel od iných druhov platenej reklamy ako napríklad CPM (platíte za počet zobrazení), alebo nákupu bannerov (zvyčajne platíte za určitú dobu umiestnenia) pri PPC reklame platíte iba vtedy, keď na vašu reklamu niekto klikne. PPC reklamné systémy ako napríklad Etarget, alebo Google Ads rozmiestňujú odkazy na relevantných webstránkach, takže môžete získať kvalitnú cielenú návštevnosť. PPC reklamné kampane sa dajú dobre optimalizovať pre čo najlepšie výsledky a konverzie.

Dnes je napopulárnejšie nakupovať návštevnosť na platformách ako Google, Facebook alebo Instagram, kde môžete presne zacieliť na ľudí, ktorým chcete váš produkt, alebo službu ponúknuť. Výhodou je tiež obrovské publikum, ktoré môžete vašou reklamou osloviť.

Nákup bannerov

Priamy nákup bannerovej reklamy môže byť takisto vhodný spôsob ako získať návštevnosť pre vašu webstránku a prípadne aj kvalitný spätný odkaz.

Na portáloch ako webtrh.cz, webdeal.cz, forum.seochat.sk, domainer.sk, a iných zameraných na internetové podnikanie môžete nájsť rôzne ponuky bannerových plôch na prenájom, alebo si tam vytvoriť požiadavku. Na týchto portáloch takisto nájdete ľudí, ktorí vám reklamné bannery vytvoria. Ďalším miestom kde môžete nájsť (alebo ponúknuť) voľné bannerové plochy je adexpert.cz.

Kúpa odkazov

Kúpa odkazov je jednoduchý a rýchly spôsob ako získať kvalitné spätné odkazy. Môžete kúpiť tisíce odkazov za pár eur, alebo jeden odkaz za niekoľko desiatok eur. Čím lepšie odkazy kupujete, tým vyššia je aj ich cena. Kupovať lacné nekvalitné odkazy sa však neoplatí a preto je lepšie sa zamerať len na kúpu kvalitných aj keď drahších odkazov.

Platené odkazy bývajú najčastejšie umiestňované v bočnom paneli webu, alebo na iných viditeľných miestach. Nevýhodou týchto odkazov je to, že sú na webe len pokiaľ za nich platíte. Preto sa neoplatí kupovať odkazy na jeden mesiac, alebo krátku dobu, ale je lepšie ich kupovať na dlhšiu dobu.

Ponuky na predaj odkazov nájdete na portáloch zameraných na online biznis ako webtrh.cz, webdeal.cz, domainer.sk atď. Môžete si tam zadať aj vlastnú požiadavku a určite dostanete niekoľko ponúk z ktorých si môžete vybrať.

Sponzorovaný článok

Podobne ako pri vkladaní článkov do katalógov článkov aj pri tomto spôsobe môžete získať spätný odkaz z článku. Rozdiel je však v tom, že kým katalógy článkov sú väčšinou slabo navštevované odkazové farmy a nemajú taký efekt, platený článok napríklad na vysoko navštevovanom blogu má omnoho lepší účinok. Okrem toho, že získate kvalitný trvalý odkaz, môžete získať aj dobrú priamu návštevnosť. Pri tejto možnosti si môžete zaplatiť PR článok na portáli s vysokou návštevnosťou, alebo tiež môžete použiť službu ako placla.sk, pri ktorej si môžete nechať napísať a publikovať článok na niektorom z blogov.

Platené katalógy

Zápisy do katalógov som už spomenul vyššie ako metódu budovania odkazov zadarmo. Existujú však aj platené katalógy. Je veľa katalógov, ktoré umožňujú zápis zadarmo, ale aj platený-topovaný zápis.

Výhodou plateného zápisu v katalógoch je to, že váš odkaz bude umiestnený na úvodnej stránke katalógu, alebo na popredných miestach v danej kategórií, čím získate aj lepšiu návštevnosť, alebo Page Rank.

Backslinks systémy

Backlinks systémy sú rôzne plne, alebo poloautomatizované systémy, ktoré fungujú na princípe kúpy, výmeny, alebo iného budovania odkazov. Môžu to byť služby ako napríklad backslinksgenius, alebo existujú aj softvéry, ktoré buduje odkazy „automaticky“ iba s minimálnym úsilím z vašej strany, alebo to môžu byť rôzne centrá na výmenu odkazov.

V každom prípade ide o blackhat metódy, ktoré môžu byť veľmi efektívne a priniesť rýchly účinok, aj penalizáciu od vyhľadávačov ak to s ich použitím preženiete…

Takže to je zoznam najlepších spôsobov, ktoré môžete použiť pri budovaní spätných odkazov a návštevnosti vašej webstránke. Ideálna je kombinácia všetkých dostupných metód, pretože tak získate plnohodnotnú návštevnosť z rôznych viacerých zdrojov. Čím viac metód použijete tým lepšie.

Ak sa vám nechce, alebo nemáte čas budovať spätné odkazy sami, môžete si na to najať SEO firmu, alebo odborníka, ktorý to urobí za vás. Väčšinou sú služby profesionálov drahé, ale ušetria vám čas. Pri výbere firmy, alebo odborníka ktorému chcete zveriť budovanie spätných odkazov, alebo optimalizáciu pre vyhľadávače sa ho opýtajte aké metódy používa. Môže vám to pomôcť pri odhade kvality odkazov, respektive toho, čo za danú cenu získate.

Emailový autoresponder

Tento nástroj by vám nemal chýbať ak to myslíte s vašim internetovým biznisom vážne. Emailový autoresponder nie je ani tak na privádzanie nových návštevníkov, ako na udržanie už existujúcej návštevnosti, ktorú by ste ináč strácali.

Určite ste sa s tým už stretli. Prišli ste na nejakú webstránku a cez jednoduchý formulár ste sa prihlásili na odber noviniek, alebo ste údaje zadali kôli prístupu k nejakým informáciám. A tým získal majiteľ webu na vás emailový kontakt, na ktorom vás môže kontaktovať buď s novinkami, alebo s inými ponukami, ktoré by vás mohli zaujímať.

Vytvoriť a umiestniť takýto systém na vašu webstránku môže vyzerať ako zložitá vec (ak s tým nemáte skúsenosti), ale pritom je to veľmi jednoduché. Existujú spoločnosti, ktoré poskytujú túto službu. Ak chcete autoresponder pre webstránky v Slovenčine/Češtine, tak najlepší je SmartEmailing.cz. V prípade, že sa zameriavate na (nielen) anglický hovoriaci trh, tak jedna z najlepšia možností je Getresponse.com.

Tieto spoločnosti umožňujú jednoduché vytvorenie formulára (vo WYSIWYG editore), alebo môžete použiť už hotovú šablónu a stačí že kód, ktorý sa vám vygeneruje vložíte na vašu webstránku, alebo blog, tam kde chcete aby sa vám formulár zobrazoval.

Vašu webstránku navštívi denne niekoľko desiatok, stoviek, alebo tisícov ľudí, ale väčšina z nich sa už nevráti, respektive sa nevrátia tak často ako by ste chceli. Tým že budete mať autorespender a že na návštevníkov získate kontakt, môžete ich prostredníctvom emailu kedykoľvek osloviť a priviesť na váš web, alebo im cez email poslať rôzne zaujímavé ponuky.

Samozrejme ľudia sa nebudú prihlasovať do vášho zoznamu kontaktov automaticky, a niekedy si túto možnosť ani nemusia všimnúť, takže v prvom rade sa uistite, že návštevníci vášho webu uvidia formulár cez ktorý sa môžu prihlásiť. Propagujte ho na vašom webe a návštevníkov nabádajte na prihlásenie.

Je dôležité im pripomenúť, čo, alebo aké výhody získajú prihlásením do vášho emailového spravodaja. Napríklad to, že im neutečú zaujímavé články na vašom blogu, prípadne že im budete cez email posielať informácie, ktoré nenájdu nikde inde na webe. Môžete im dať zadarmo nejaký darček, napríklad eknihu s užitočnými informáciami atď.

Keď sa do vášho zoznamu prihlási dosť ľudí, je to ako kohútik s návštevnosťou, ktorú môžete púšťať na váš web podľa potreby, prípadne monetizovať sponzorskými emailami, alebo affiliate ponukami.

Marketingový plán

Aj pre propagáciu vašej webstránky si vytvorte jednoduchý marketingový plán. Ako som spomínal už vyššie, pre každý typ webstránky je vhodná iná forma propagácie.

Vyberte si spôsoby, ktoré sú najlepšie pre vašu webstránku a vytvorte si postup ktorým ju budete propagovať. Napríklad budete mať zoznam sociálnych sieti, bookmarking webov, do ktorých vložíte každý váš nový článok na blogu, alebo si vytvoríte zoznam PR webov, do ktorých budete 2 krát do týždňa vkladať nový článok, alebo zoznam iných blogov na ktoré budete prispievať vaše hosťovské články atď. Takto budete vedieť presne čo máte urobiť a potom ako to urobíte môžete merať výsledky a podľa nich vašu stratégiu upravovať.

V každom prípade s vyššie uvedenými spôsobmi môžete vášmu webu postupom času vybudovať vysokú návštevnosť. Budovanie návštevnosti je základom pre zarábanie peňazí na internete, pretože bez návštevnosti sú aj najlepší webdizajn a najkvalitnejší obsah na vašej webstránke zbytočné.

V nasledujúcej kapitole sa dozviete ako na vašej webstránke zarobiť peniaze.